Wybory i konsekwencje
Podejmowanie decyzji w Wiedźminie 2 będzie miało jeszcze większy wpływ na rozgrywkę niż w części pierwszej przygód Białowłosego. Nasze decyzje wpływać będą na sposób postrzegania Nas przez innych oraz na wygląd politycznej mapę świata. Oczywiście konsekwencje Naszych działań nie będą od razu oczywiste, o nich przekonamy się po kilku godzinach rozgrywki, więc o wczytywaniu gry by zmienić podjęte decyzje nie będzie raczej mowy.
Tak jak miało to miejsce w pierwszej części Wiedźmina decyzje nie będą jasno określone jako dobre i złe, każdy wybór może zrazić do Nas jednej ze stron, a wzbudzić przychylność drugiej.
Zakończeń rozgrywki będzie aż 16, warto więc będzie podejść do gry wielokrotnie, by przekonać się co by było gdybyśmy wybrali inną ścieżkę. Druga odsłona gry ma być co prawda krótsza, lecz bardziej rozbudowana. Oczywiście zabawę przedłużą zadania poboczne o których przeczytacie w dalszej części tego artykułu.
Zadania poboczne
Zadania jakie przyjdzie nam wykonać podczas podróży przez rozległe królestwa, będą istnymi perełkami. Rozgrywka będzie niesamowicie nieliniowa i tyczy się to również samych zadań pobocznych.
Jedno z zadań przedstawionych podczas pokazu w studiu CDP Red polegało na rozwikłaniu tajemnicy morderstw w wiosce położonej nieopodal miasta Vergen. Śledztwo można było rozpocząć na wiele sposobów, np. udając się do wioski lub do krypty w której pochowano ofiary tajemniczych zbrodni.
Po jakimś czasie okazało się iż za atakami stoi sukub- demon przybierający postać pięknej kobiety, kolejnym zadaniem było więc zwabienie potwora w pułapkę i tu z pomocą przyszedł dobrze nam znany poeta i bard, Jaskier...
Więcej nie będę zdradzać by nie psuć Wam zabawy, lecz wierzcie na słowo, zadania poboczne są świetnie dopracowane i można rozwiązywać je na mnóstwo sposobów. Bardzo cieszy fakt iż każde zadanie zapisywane jest w trakcie postępów w rozgrywce, w formie opowiadania, dzięki czemu będziemy mogli poczytać jak grę przechodzili inni gracze (będzie możliwość udostępnienia opowiadań w internecie)
Same zadania poboczne zlecać będą nam napotkane podczas wędrówki postacie, a i na tablicach ogłoszeń będzie ich naprawdę sporo.
Dialogi
Dialogi z innymi postaciami będą zależeć nie tylko od ich nastawienia do Nas lecz również od specjalizacji w której będziemy szkolić Geralta. Grasz wojownikiem? Możesz nastraszyć swego rozmówcę przy użyciu argumentu siły, a może wolisz inne rozwiązanie? Jeżeli jesteś dobry w posługiwaniu się znakami możesz przy ich pomocy wpływać na psychikę swego rozmówcy tak by udzielił ci potrzebnych informacji. Oczywiście nie zawsze takie zagrywki zakończą się powodzeniem.
Optymalizacja
Twórcy starają się by nowa produkcja była dobrze zoptymalizowana, gra bowiem doczytuje wszystko na bieżąco. Nie uświadczymy już ekranu ładowania podczas wchodzenia np. do karczmy. (Widać to doskonale podczas ostatnio dodanego przez Nas filmiku przedstawiającego grę w kościanego pokera) Gra posiada bardzo przyzwoite wymagania sprzętowe, o czym zresztą pisaliśmy już w pierwszej części tego podsumowania.
Podczas wchodzenia do nowych lokacji u niektórych graczy może zdarzyć się chwilowa przycinka, lecz rozgrywka według zapewnień twórców, na sprzęcie spełniającym wymagania gry powinna być płynna.
System walki
Pisaliśmy już iż system walki został zmieniony w sequelu gry. Teraz walka bardziej przypominać ma tą znaną nam z Two Worlds, lewy przycisk myszy odpowiadać będzie z styl szybki, prawy zaś za silny. Porzucono styl grupowy ponieważ ciosy będą sięgać każdego przeciwnika który stanie przeciw nam na długość naszego miecza.
Dzięki nowemu systemowi walki gra będzie bardziej dynamiczna i zamiast skupiać się na klikaniu w odpowiednim momencie by przedłużyć kombos, będziemy mogli podziwiać to co dziać się będzie na ekranie monitora. Oczywiście ciosy w łatwy sposób będzie można łączyć wyprowadzając wymyślne ataki, wzbogacając je dodatkowo używaniem znaków Wiedźmińskich. Geralt będzie w stanie również unikać ciosów np. turlając się.
Podczas walki będzie rósł pasek adrenaliny Białowłosego, po jego zapełnieniu uzyskamy różne bonusy zależne od specjalizacji jaką wybraliśmy. W przypadku wojownika wypełniony pasek adrenaliny pomoże nam w wyprowadzaniu bardziej precyzyjnych ciosów.
Cut-scenki oraz kilka słów o DLC
Same cut-scenki bazujące na silniku gry trwać mają około dwóch godzin. Filmiki będą świetnie dopracowane, a prace nad dopieszczaniem animacji postaci wciąż trwają.
Co się tyczy dodatków w postaci DLC, jeżeli będą robione to będą to wielogodzinne nowe przygody a nie gnioty w postaci kilku przedmiotów. Cieszy Nas takie zapatrywanie się na DLC przez studio CD Projekt Red, ponieważ jak wiemy niektóre dodatki do innych tytułów to po prostu wyłudzanie pieniędzy za bezwartościowy szmelc, zrobiony byle jak, bo fani przecież kupią.
Podsumowując z całą pewnością jest na co czekać, bowiem sequel Wiedźmina może nie tylko dorównać swemu pierwowzorowi lecz ma szansę pobić go z nawiązką. Pozostaje nam jedynie czekać z niecierpliwością do premiery i ruszyć biegiem do sklepu fani Wiedźmina.
*Oświadczam, że jestem autorem powyższego tekstu i posiadam wszelkie prawa autorskie go jego publikowania i rozpowszechniania.