Forum dostępne tylko do odczytu. Dziękujemy wszystkim, którzy kiedykolwiek brali udział w życiu forum!

Podsumowanie prac nad Wiedźminem 2 Zabójcy Królów cz.2 by Wezyr
13-01-2011, 09:06,
#1
Podsumowanie prac nad Wiedźminem 2 Zabójcy Królów cz.2 by Wezyr
Wybory i konsekwencje

Podejmowanie decyzji w Wiedźminie 2 będzie miało jeszcze większy wpływ na rozgrywkę niż w części pierwszej przygód Białowłosego. Nasze decyzje wpływać będą na sposób postrzegania Nas przez innych oraz na wygląd politycznej mapę świata. Oczywiście konsekwencje Naszych działań nie będą od razu oczywiste, o nich przekonamy się po kilku godzinach rozgrywki, więc o wczytywaniu gry by zmienić podjęte decyzje nie będzie raczej mowy.

Tak jak miało to miejsce w pierwszej części Wiedźmina decyzje nie będą jasno określone jako dobre i złe, każdy wybór może zrazić do Nas jednej ze stron, a wzbudzić przychylność drugiej.

Zakończeń rozgrywki będzie aż 16, warto więc będzie podejść do gry wielokrotnie, by przekonać się co by było gdybyśmy wybrali inną ścieżkę. Druga odsłona gry ma być co prawda krótsza, lecz bardziej rozbudowana. Oczywiście zabawę przedłużą zadania poboczne o których przeczytacie w dalszej części tego artykułu.

[Obrazek: witcher23.jpg]

Zadania poboczne

Zadania jakie przyjdzie nam wykonać podczas podróży przez rozległe królestwa, będą istnymi perełkami. Rozgrywka będzie niesamowicie nieliniowa i tyczy się to również samych zadań pobocznych.

Jedno z zadań przedstawionych podczas pokazu w studiu CDP Red polegało na rozwikłaniu tajemnicy morderstw w wiosce położonej nieopodal miasta Vergen. Śledztwo można było rozpocząć na wiele sposobów, np. udając się do wioski lub do krypty w której pochowano ofiary tajemniczych zbrodni.

Po jakimś czasie okazało się iż za atakami stoi sukub- demon przybierający postać pięknej kobiety, kolejnym zadaniem było więc zwabienie potwora w pułapkę i tu z pomocą przyszedł dobrze nam znany poeta i bard, Jaskier...

Więcej nie będę zdradzać by nie psuć Wam zabawy, lecz wierzcie na słowo, zadania poboczne są świetnie dopracowane i można rozwiązywać je na mnóstwo sposobów. Bardzo cieszy fakt iż każde zadanie zapisywane jest w trakcie postępów w rozgrywce, w formie opowiadania, dzięki czemu będziemy mogli poczytać jak grę przechodzili inni gracze (będzie możliwość udostępnienia opowiadań w internecie)

Same zadania poboczne zlecać będą nam napotkane podczas wędrówki postacie, a i na tablicach ogłoszeń będzie ich naprawdę sporo.

Dialogi

Dialogi z innymi postaciami będą zależeć nie tylko od ich nastawienia do Nas lecz również od specjalizacji w której będziemy szkolić Geralta. Grasz wojownikiem? Możesz nastraszyć swego rozmówcę przy użyciu argumentu siły, a może wolisz inne rozwiązanie? Jeżeli jesteś dobry w posługiwaniu się znakami możesz przy ich pomocy wpływać na psychikę swego rozmówcy tak by udzielił ci potrzebnych informacji. Oczywiście nie zawsze takie zagrywki zakończą się powodzeniem.

[Obrazek: witcher22.jpg]

Optymalizacja

Twórcy starają się by nowa produkcja była dobrze zoptymalizowana, gra bowiem doczytuje wszystko na bieżąco. Nie uświadczymy już ekranu ładowania podczas wchodzenia np. do karczmy. (Widać to doskonale podczas ostatnio dodanego przez Nas filmiku przedstawiającego grę w kościanego pokera) Gra posiada bardzo przyzwoite wymagania sprzętowe, o czym zresztą pisaliśmy już w pierwszej części tego podsumowania.

Podczas wchodzenia do nowych lokacji u niektórych graczy może zdarzyć się chwilowa przycinka, lecz rozgrywka według zapewnień twórców, na sprzęcie spełniającym wymagania gry powinna być płynna.

System walki

Pisaliśmy już iż system walki został zmieniony w sequelu gry. Teraz walka bardziej przypominać ma tą znaną nam z Two Worlds, lewy przycisk myszy odpowiadać będzie z styl szybki, prawy zaś za silny. Porzucono styl grupowy ponieważ ciosy będą sięgać każdego przeciwnika który stanie przeciw nam na długość naszego miecza.

Dzięki nowemu systemowi walki gra będzie bardziej dynamiczna i zamiast skupiać się na klikaniu w odpowiednim momencie by przedłużyć kombos, będziemy mogli podziwiać to co dziać się będzie na ekranie monitora. Oczywiście ciosy w łatwy sposób będzie można łączyć wyprowadzając wymyślne ataki, wzbogacając je dodatkowo używaniem znaków Wiedźmińskich. Geralt będzie w stanie również unikać ciosów np. turlając się.

Podczas walki będzie rósł pasek adrenaliny Białowłosego, po jego zapełnieniu uzyskamy różne bonusy zależne od specjalizacji jaką wybraliśmy. W przypadku wojownika wypełniony pasek adrenaliny pomoże nam w wyprowadzaniu bardziej precyzyjnych ciosów.

[Obrazek: witchermotywgraficzny45.jpg]

Cut-scenki oraz kilka słów o DLC

Same cut-scenki bazujące na silniku gry trwać mają około dwóch godzin. Filmiki będą świetnie dopracowane, a prace nad dopieszczaniem animacji postaci wciąż trwają.

Co się tyczy dodatków w postaci DLC, jeżeli będą robione to będą to wielogodzinne nowe przygody a nie gnioty w postaci kilku przedmiotów. Cieszy Nas takie zapatrywanie się na DLC przez studio CD Projekt Red, ponieważ jak wiemy niektóre dodatki do innych tytułów to po prostu wyłudzanie pieniędzy za bezwartościowy szmelc, zrobiony byle jak, bo fani przecież kupią.

Podsumowując z całą pewnością jest na co czekać, bowiem sequel Wiedźmina może nie tylko dorównać swemu pierwowzorowi lecz ma szansę pobić go z nawiązką. Pozostaje nam jedynie czekać z niecierpliwością do premiery i ruszyć biegiem do sklepu fani Wiedźmina.

*Oświadczam, że jestem autorem powyższego tekstu i posiadam wszelkie prawa autorskie go jego publikowania i rozpowszechniania.
Odpowiedz
14-01-2011, 17:06, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2011, 17:08 przez Gwynnbleid.)
#2
RE: Podsumowanie prac nad Wiedźminem 2 Zabójcy Królów cz.2 by Wezyr
Jak zwykle... świetnie napisane !Smile

P.S. Już się nie mogę doczekać wiedźmina Smile
Odpowiedz
14-01-2011, 17:52,
#3
RE: Podsumowanie prac nad Wiedźminem 2 Zabójcy Królów cz.2 by Wezyr
$w11t4$n13
Odpowiedz
04-02-2011, 08:15, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2011, 08:26 przez raskolnikovv.)
#4
RE: Podsumowanie prac nad Wiedźminem 2 Zabójcy Królów cz.2 by Wezyr
Też doczekać się nie mogę. Jak zwykle Panowie z CD - Project RED trafiają w mentalność Polaków i "czują klimat". Bo świat wiedźmina jest niesamowity i grając w niego przypominają mi się lokacje i intrygi z najwiekszych polskich dramatów. Same pomysły sapkowskiego są genialne... Kraina elfów, driad itd i sprowadzenie przypadkowo do ich świata tych bardziej rządnych władzy, ale i lepiej zorganizowanych politcznie stworzeń (w tym ludzi). Obrazowanie ludzkich (nie tylko ludzkich, każdemu sie coś znajdzieSmile) wad, klimat i dopracowanie gry (prznajmniej tak bylo w jedynceSmile) sprawiający wrażenie, jakby to nas Ciri przeniosła do świata Wiedźmina... Jak często przypominającego średniowieczną Polskę (nie tylko Polskę). Jak dla mnie, nie ma lepszego sposobu na wolną niedzielę. Lepszej kontynacjii Sagi jak w grze(może już-grach?; p) nie zrobiłby ŻADEN reżyser i ŻADEN amerykański budżet. Inwestujmy rodacy w naszego wiedźmina. Bez ograniczeń - inwestujmy jak w dobro kulturowe - bo gra kontynuje historię wymyśloną i rozpoczętą przez Sapkowskiego, a ta będzie wiecznie żywa(nosz to mnie poniosło :>)


PS - ale niech zrobią coś z twarzą wiedźmina... Ta z trailerów dwójki to porażka powiązana z zarzenowaniem. W jedynce wyglądało to już o niebo lepiej. Jak czegoś z tym nie zrobią, bez moda nie tkne...

Ostatnio Pan Daniel z tego forum opowiadał mi o sadze Smile chociaż czasu na czytanie książek zbytnio nie posiadam (a może i nie chce posiadać) chyba nie powstrzymam się od wypożyczenia Sagi. Bo chciałem się do czegoś odwołac, ale to może po przeczytaniu, będe bardziej w temacie. Bajka... jeszcze nigdy mnie żadna Historia nie zainteresowała tak jak wiedźmin. Chociaż niby za fantasy nie przepadam. Ale wiedźmin ma swoje unikalne zalety. Pozdrawiam


PS2- i jeszcze pytanie... czy przy drugiej części też pracował jeden z najwybitniejszych Polaków w dziedzinie - mianowicie Tomasz Bagiński?? pzdr
Odpowiedz
22-02-2011, 01:50, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2011, 01:52 przez Wezyr.)
#5
RE: Podsumowanie prac nad Wiedźminem 2 Zabójcy Królów cz.2 by Wezyr
Z tego co mi wiadomo Tomasz Bagiński nie współpracował przy grze, lecz mogę się mylić... z całą pewnością jego intra i outra nie zobaczymy w nowej produkcji.

Dziękuję za oceny artykułu i pozdrawiam. Po więcej informacji możecie zaglądać na stronę Biały Wilk
Odpowiedz
25-02-2011, 17:13,
#6
RE: Podsumowanie prac nad Wiedźminem 2 Zabójcy Królów cz.2 by Wezyr
Dobrze napisane. Gra wydaje się super,ale to nie to samo co jedynka. Dobra nie będę spekulował przed premierą więc na razie nie osądzam. A tekst 5/5!
Odpowiedz
19-03-2011, 16:57,
#7
RE: Podsumowanie prac nad Wiedźminem 2 Zabójcy Królów cz.2 by Wezyr
ja również czekam na tą gre, zobaczymy czy bedzie lepsza od jedynki, tekst napisany wzorowo
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości