Forum dostępne tylko do odczytu. Dziękujemy wszystkim, którzy kiedykolwiek brali udział w życiu forum!

Podsumowanie prac nad Wiedźminem 2 Zabójcy Królów by Wezyr
20-12-2010, 02:02,
#1
Podsumowanie prac nad Wiedźminem 2 Zabójcy Królów by Wezyr
Do premiery Wiedźmina zostało jeszcze co prawda 148 dni lecz my pokusiliśmy się już teraz o podsumowanie dotychczasowych prac nad kontynuacją produkcji z 2007 roku.

Specjalnie na potrzeby nowej odsłony Wiedźmina studio CD Projekt RED stworzyło nowy silnik graficzny który nazwano RED Engine. To co potrafi ów silnik uczynić widać gołym okiem patrząc na liczne trailery i screeny związane z grą. Dopracowana mimika twarzy, szczegółowa gra światło- cieni oraz piękno otaczającego nas świata w nowej produkcji powala na kolana a najlepsze w tym wszystkim jest to iż gra do odpalenia nie potrzebuje kombajnu prosto z NASA, udźwignie ją większość nawet kilku letnich komputerów. Poniżej znajdują się wymagania sprzętowe gry Wiedźmin 2- jak widzicie nie są wyrwane z kosmosu.

Windows XP/Vista/7
Intel Core 2 Duo 2.2 GHz lub odpowiednik AMD
1 GB - Win XP / 2 GB - Win Vista
GeForce 8800 512 VRAM lub odpowiednik Radeon
16 GB miejsca na HDD (po 8 GB na grę i dodatkową zawartość)

[Obrazek: 1355138704cf634b5819931.jpg]

Cieszy również fakt iż dzięki nowemu silnikowi pozbyto się tak denerwujących ekranów ładowania podczas przemieszczania się po świecie gry, w nowej odsłonie takich momentów uświadczymy jedynie cztery razy- to pikuś w porównaniu z pierwszą częścią przygód Białowłosego gdzie po każdym wejściu do budynku witał nas kolejny loading.

Chciałbyś przystanąć na moment i popodziwiać krajobraz? Popatrzyć na bujającą się w rytm wiatru trawę? W tej grze jest tyle szczegółów iż nieraz staniesz jak wryty urzeczony pięknem i dbałością o najdrobniejsze szczegóły- nie na darmo studio CDP RED postawiło sobie za cel stworzenie najpiękniejszego RPG jaki dotąd powstał. My im wierzymy. Z całą pewnością Wiedźmin 2 jest najładniejszym RPG w jaki przyjdzie nam zagrać już wkrótce.

[Obrazek: 12095616524cf633d8022ff.jpg]

Lecz nie samą grafiką człowiek żyje, przyznacie przecież iż najważniejszy jest klimat i ściśle powiązana z nim fabuła. Sequel Wiedźmina zaczyna się tuż po wydarzeniach znanych nam z części pierwszej gry. W zależności od tego jak ukończyliśmy poprzednią produkcję, grę będziemy mogli rozpocząć na trzy różne sposoby. Ponownie przyjdzie nam dokonywać trudnych wyborów moralnych które będą miały swe konsekwencje podczas dalszej rozgrywki.

Geralt zostanie wciągnięty w rozgrywki polityczne i rad nie rad skazany będzie na objęcie którejś ze stron konfliktu. Wielowątkowość widać w tej grze pełną gębą, na pewno nikt nie będzie się nudził. Jeżeli ktoś będzie miał ochotę bardziej skupić się na więzi między kompanami będzie miał taką możliwość, wolisz bawić się w rozjemce politycznego albo odkryć powód swego powrotu do żywych? Proszę bardzo, możesz taką ścieżkę rozgrywki obrać. Zakończeń gry będzie aż 16 więc warto do tej produkcji podejść wielokrotnie, co róż odkrywając nowe wątki i smaczki.

[Obrazek: 6333838674cf6316a49ba41.jpg]

Białowłosy Wiedźmin przemierzy podczas swej przygody trzy potężne królestwa a będą nimi Temeria, Aedrin i Kaedwen. Tereny które będziemy zwiedzać będą dużo większe niż te znane nam z poprzedniej odsłony gry, ponadto nie spotkamy się w sequelu z niewidzialną ścianą czy też inną przeszkodą, wszelkie wzniesienia, płotki czy też wyższe poziomy terenu będą dla Nas dostępne. Wszystko co będziemy widzieć na ekranie to nie tylko sztuczne tło- odległy most na prawdę będzie mostem a nie sztucznym elementem otoczenia.

W miastach i rozległych terenach spotkamy kupców, Scoia'tael (czyli komanda nieludzi walczących o swoje prawa) bogatych mieszczan oraz prostych wieśniaków. Każda z napotkanych postaci będzie wiodła własne życie, dzieląc je na sen pracę oraz rozrywkę. Każdy będzie posiadał własną historię oraz problemy. Modele postaci nie będą już zwykłymi klonami, ludzie tak jak i inne stworzenia będą różnić się od siebie wieloma elementami anatomii i ubioru.

[Obrazek: 8519838284cf6341b12b148.jpg]

Jeżeli jesteśmy już przy ludziach to warto również wspomnieć o stworzeniach nie wywodzących się z gatunku homo sapiens a będzie ich w nowej produkcji studia CDP od zatrzęsienia. Co ważne zwykłe machanie mieczem nie będzie już wystarczyć by napotkane kreatury wyplenić, tu przyda się nam znajomość gatunku danego stworzenia oraz jego zwyczajów, dopiero po dokładnym rozpoznaniu ekosystemu poczwary będziemy w stanie bezbłędnie wyplenić jej legowisko. Jak wiemy niektóre stworzenia podatne będą jedynie na srebro inne na zwykłą stal a jeszcze inne np. na ogień. Często przyjdzie nam skradać się niepostrzeżenie i korzystać z pomocy 6 znaków jakie oddano nam do dyspozycji. Jeżeli będziemy atakować w stylu Rambo nie zawsze przyniesie to nam zamierzony efekt. Pokrótce wspomnę iż będą trzy ścieżki specjalizacji rozwoju Wiedźmina. Białowłosy będzie mógł skupić się na magii, alchemii oraz władaniu orężem, którego ilość i różnorodność również wzrośnie. Do Naszej dyspozycji zostaną oddane również przeróżne elementy zbroi lekkiej oraz ciężkiej.

Model walki różni się od tego znanego nam z poprzedniej części przygód Białego Wilka. Podczas walki czy to na pięści czy też przy pomocy oręża będziemy mogli wyprowadzać potężne kombosy oraz kontrataki posiłkując się przy tym znakami Wiedźmińskimi. Ogłuszonego wroga w bardzo efektowny sposób będziemy mogli dobić odcinając mu na przykład którąś kończynę lub przebijając go mieczem- takie małe fatality znane nam z gry Mortal Kombat, prawda że fajnie?

Sposobów rozgrywki będzie wiele, możemy skradać się, gasić znakiem pochodnie, atakować z zaskoczenia i mordować lub ogłuszać cichaczem przeciwników. Jeżeli wolimy zabawę w terminatora- możemy atakować bez elementów wyżej wspomnianych, nasz bohater to przecież istna maszyna do zabijania, genetycznie zmodyfikowana lecz jednak śmiertelna, o czym trzeba pamiętać.

[Obrazek: 19486848674cf632182e25d.jpg]

Duży nacisk położono na relacje między bohaterem a jego towarzyszami. Od naszych wyborów będzie zależeć ich nastawienie do Nas. Miłość w tej grze nie będzie już beznamiętna a seks z przedstawicielkami płci pięknej będzie miał ścisłe podłoże w fabule gry i podjętych przez nas decyzjach. Do tematu erotyzmu studio CDP podeszło z pełną powagą rezygnując z gówniarskich zagrywek w stylu kolekcjonowania kart rozebranych panienek. Ta gra jest produkcją dojrzałą i skierowaną właśnie do ludzi dorosłych, nie tylko ze względu na lejącą się juchę lecz również z powodu scen dzięki którym oczy niepełnoletniego gracza mogły by przykleić się do ekranu monitora i już nie wrócić na właściwe miejsce.

Ciąg dalszy artykułu już wkrótce...

Stay tuned!

Oświadczam, że jestem autorem powyższego tekstu i posiadam wszelkie prawa autorskie go jego publikowania i rozpowszechniania.
Odpowiedz
20-12-2010, 12:17,
#2
RE: Podsumowanie prac nad Wiedźminem 2 Zabójcy Królów by Wezyr
Spoko ta pracą, świetnie napisana. Ty to masz talent do pisania takich recenzji. Aż chce się czytać Smile
Odpowiedz
22-12-2010, 13:48,
#3
RE: Podsumowanie prac nad Wiedźminem 2 Zabójcy Królów by Wezyr
Praca niezła a i myślę że i mój złom (semprom 3000+, GeForce 7600 GS, 1GB ramu) udźwignie ją na very low... np. Mirror's Edge który ma podobne wymagania chodzi mi na średnich przy 30 fps luzzzzzzzzz....
Odpowiedz
25-02-2011, 17:21,
#4
RE: Podsumowanie prac nad Wiedźminem 2 Zabójcy Królów by Wezyr
Wezyr genialnie piszesz. Do wiedźmina niecałe trzy miesiące więc już zbieram kasę na kolekcjonerską!
Odpowiedz
18-03-2011, 14:10,
#5
RE: Podsumowanie prac nad Wiedźminem 2 Zabójcy Królów by Wezyr
Wezyr brawo dla ciebie, mistrzowsko jest to napisane, czytałem z 2 razy tak mi sie podobało
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości